tv-spel

Skönt det är att NHL 09 släpps idag till XBOX360, jag har ju haft 08 i drygt ett år nu, och som den hockeyälskare jag är så är detta det spelet jag ser mest fram emot av alla.
Lite coolt är det att iår kan man spela som sig själv mot andra personer som har gjort sina egna gubbar. För att förklara lättast är det så att på alla spel genom tiderna så har man haft ett lag där man styr en spelare och sen spelar datorn övriga 4 utespelare +målvakt. 
Nu har de revolutionerat branschen genom att du själv skapar en gubbe, sätter han i ett farmarlag och får kämpa dig upp genom att själv spela som i verkligheten. Dvs. om du spelar i 4:e femman så kommer du inte få så mycket istid, så när du gjort ditt byte åker din gubbe till bänken o sen sitter du kvar där. Så det gäller att göra det bästa av den tid man får på isen.
Sen kan man även ha ett helt lag med manuellt skapade gubbar, alltså att jag spelar högerytter, min kompis back o 3 andra som spelar nån annanstans i världen spelar center, back o keeper. Förut har man bara kunna varit 2 manuella på varje lag. Fan de här kommer bli asballt !

man ska även kunna spela ryska, finska o svenska? ligorna o även AHL (farmarligan till NHL)
 
oj va ja kommer lägga timmar på det här, skönt det är höst o för kallt för att gå ut...hehe

hittade lite bilder på spelet




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0