Alban-ien

Åkte buss i morse till jobbet och precis före mig klev en ung dam på, hon såg ut som en gymnasielev kanske
Hon lägger fram 10 kronor och får sin biljett. Efter henne kommer jag och lägger fram 20 kronor, busschauffören tittar på mig och frågar:  -liten?
Jag svarar reflexartat stor, mycket stor...han garvar och ger mig en biljett.

Barn/ungdom betalar ungdomspris t.o.m den dagen de fyller 20 år. Vid tveksamhet om ålder ska legetimation kunna uppvisas, annars betalas vuxenavgift.


-----------------------------------------------

Hörde ett dåligt skämt på radion imorse, det var morgonpasset som ringde upp Arne Hegerfors som skulle bedöma det märkliga skämtet som radiosportens bisittare Ralf Edström sa i radio i lördags under matchen Albanien-Sverige
Ralf kommenterade då det låg en skadad spelare på planen och kör då den här till kommentatorn Lasse Granqvist

-Vet du vad läkaren heter i Albanien?
-nä
-Dr.Alban

Granqvist visste nog inte om han skulle skratta eller gråta, det var inte alls så bra timing på det skämtet, inte speciellt bra heller var det. Arne Hegerfors tips till Ralf Edström var egentligen att inte försöka planera skämt innan matcher - det kan bara bli fel då.

--------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0