RROD

Jaha, jag har råkat ut för ett elände, eller rättare sagt min XBOX 360 har råkat ut för ett elände. Datanördar kallar det för RROD - för alla andra kallas det för Red Ring Of Death.

För inte så länge sen spelade jag och en kompis hockey över nätet (NHL09) och vi skulle precis till o starta en match när min tv blir helt vit, som att den hade hängt sig på nåt sätt. Dessutom började det blinka en röd ring på boxen...prövade starta om det men de blev samma igen, en blinkande ring   Ringde till XBOX Support som gick igenom lite vanliga felproccedurer, typ dra ur sladden först...hur som helst så kunde de se att min xbox hade ett mjukvarufel och måste skickas för reparation.

Som tur var så står de för frakten (levereras via UPS) och jag behövde bara fixa en låda o skicka den i.   Igår kom UPS till jobbet och hämtade min låda, och nu är det bara o vänta på när det kommer tillbaka. Jag räknar på ca. 2 veckor Den skickas för övrigt till Frankfurt  

Idag jobbar jag till 20, sen blir det hem o se fotboll, mitt älskade Newcastle United spelar match hemma på St.James Park, en underbar arena där jag varit på besök 2 ggr. Ikväll möter vi West Bromwich Albion och jag hoppas såklart på seger !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0