läkarspråk

OK, jag blev lite fundersam över det tryck jag haf över bröstet i dagana 3, det är ju ganska ovanligt att det gör ont när jag andas, kändes som att nån stod på mitt bröst. Ringde sjukvårdsupplysningen som först trodde det kanske var nån enklare matförgiftning så jag borde gå hem o hoppas på att det skulle gå över, kanske kunde bli kräkningar om ja hade tur !

Det blev inte så utan snarare fortsatte värken så igår ringde jag tillbaka till sjukvårdsupplysningen, och det är ganska otroligt att de kan lista ut min ev. sjukdom genom att bara ställa rätt frågor..men så är det kanske när det sitter proffs på andra sidan luren.
Hur som helst så fick ja tipset att gå till apoteket o köpa Novalucid och Omeprazol då hon tyckte det lät som halsbränna av något slag. Tryckte i mig ett par tabletter igår innan jag gick till sängs, och idag är det faktiskt mycket bättre. Satt o läste på lite om det här och det kanske är så att jag har fått halsbränna - kanske får skylla mig själv när jag inte kan lära mig o lägga mig före midnatt, inte slutar dricka alkohol, inte äter spec. bra...

Hur som helst så finns det nåt som heter veckans fall som vanliga nördar som du eller jag som inte kan ett skvatt om medicin kan testa:



November 2008

Anamnes:

51-årig kvinna med flera års bekymmer med epigastriella buksmärtor. Söker vård för uredning p.g.a. accentuerade besvär. Vid upprepade gastroskopier noteras en 5-7 mm stor submukös uppdrivning med central depression prepyloralt i antrum där px dock varit normalt.

CT-buk har visat en kort väggförtjockning i antrum. Endoskopiskt ultrajud visar en submukös, välavgränsad förändring med intakt muscularis propria.  

Din diagnos?

nån som fattar läkarspråk ?  Allvarligt....

Nu tar jag min medicin inatt, sen drar jag till vemdalen o partajar fredag o lördag, som tur är tabletterna jag äter inte såna som jag kan kombinera med alkohol utan biverkningar - men ja lär ju få äta de desto längre tid eftersom ja förstör magen i helgen...jaja vi får se hur det går

Ha de !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0