Bläcka

Jaha, dags o summera upplevelserna från en helg i Vemdalen

När jag kom upp till stugan på fredag eftermiddag fick jag upprepade gånger höra årets budord: Festa, Strula
Dessa budord skulle jag bära med mig under helgen.

Festen var igång och det dracks både svarta guldet, nån grön shot av nåt slag och öl och det slank nog ner lite captain morgan under kvällen. Jag var ju lite orolig för min kropp som varit helt märklig dagarna innan denna sprakande tillställning men den skötte sig bra faktiskt hela helgen, inga konstigheter. En av de kvinnliga deltagarna i stugan var lite väl överförfriskad redan innan middagen och försvann nedbäddad med en hink vid sängen resten av kvällen...party party
Festen fortsatte hos grannarna i våningen under oss och innan vi lyckades packa oss ner på hotellet, där gick ja runt som i en dimma och träffade knappt nån skön.. knallade hem och var nog hemma vid 1 kanske? Kändes sådär

Det blev en dålig sömn på natten med en rumskamrat som verkar tycka om att snarka, och dessutom ett rum som var så pass litet att värmen blev olidlig och dessutom inget fönster att öppna, plus att jag låg på övervåningen i en våningssäng, värmen stiger uppåt sägs det..

Lördagen börjar ofta sitllsamt, det ges tid till reflektion i soffan framåt lunchtid, det räknas hur många som kommit tillbaka till sina rum efter nattens bravader, och rätt som det är dyker det någon in som varit ute hela natten, lucköppning med många roliga minnen brukar dyka upp. Festen började trycka på bra där på eftermiddagen och det bastades för andra dagen i rad, det brukar vara ett bra trick o få fart på kroppen, om man kan låta bli o somna iaf.
Vi sa att vi inte tänkte ha någon fest hemma i vår stuga för det ser oftast ut som ett mindre världskrig pågått när man vaknar och ser förödelsen. Vi fick lite besök ändå och det gick bra, inga stora folkskaror som ockuperade stugan denna kväll,  till mat hade JT o Cissi ställt till med hembakad pizza som var väldigt uppskattad, på fredagen åt vi lasagne som tidigare nämnda par löst åt den hungriga massan. Bra jobbat !

Utgång blev det och jag hade ju inte löst någon förköpsbiljett den här gången, vilket gjorde att jag efter en stunds köande kom fram till entrén och fick en smärre chock när kassörskan ber om 320-:
Men in till baren och där kom nästa sköna smäll, 118 spänn för en 6:a...seriöst

Klev in i dimman där och det var bra, körde ett par styrdanser och hade tydligen surrat med en kompis till en jobbkollega utan att jag kommer ihåg det...stelare idag när ja fick höra vad ja sagt. Ingen kärlek hittade jag heller, trots att Linda på jobbet var övertygad att det här var min helg. Men jag hade kul ändå - knallade hem när det var stängningsdags
Har inte så mycket att säga om hur det var inne på hotellet, förutom att det var folk överallt. O helt ärligt kommer ja inte ihåg alla ja träffat
Sov om möjligt ännu sämre lördag natt och ja lovar att jag var nog fortfarande knall när ja vaknade, mådde som en kalops på söndagen. Efter städning och matstopp i Åsarna var jag hemma i stan runt 2 på söndagen. Det satte punkt för höstens dansforum - i vår är det nästa gång, räkna med att jag är där

Vemdalen har lite samma slogan som den här:




GAAAAAAAAH nu orkar ja inte skriva mer

nu ska ja gå o lägga mig

/russin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0