punken är inte död

OK, nu är det såhär att jag kanske måste packa mig ner till Göteborg sista helgen i juni, jag är ooootroligt lockad av en festival som heter West Coast Riot 
Den går av stapeln torsdagen den 26:e juni och pågår i en dag. Dagen efter är det Metaltown med lite hårdare musik, men den jag vill se går i punkens tecken och det kryllar av sköna band.

Bad Religion - framför allt dem jag vill se
Lagwagon
Flogging Molly - tänk er irländskaktig musik, bra drag i dem
Neverstore
Millencolin -  
De Lyckliga Kompisarna -  ho-ho-ho-ho hockeyfrilla !
NOFX -
No Fun At All
Randy

har inte lyssnat knappt nåt på dem 3 sista men jag har för mig att det är skatemusik, typ

ska försöka nysta fram lite ledighet på jobbet, jag har fortfarande möjlighet att ta ut någon semesterdag, det bästa skulle vara att åka ner redan på onsdag eftersom första bandet spelar redan 13.30 på torsdag, och sen håller de på till efter midnatt.
Lurar även på att kanske ta svängen över Oslo hem och hälsa på nackarna som bor där samma helg, men det återstår att se - SF o Charlotte ska ju även ner och de kör bil tillbaka på fredagen eller lördagen? har jag för mig. Ja än så länge är det oplanerat, först måste jag se till att få ledigt, biljetter går att lösa och flyg finns ner

Var ju även ner förra året på en liknande festival, den hette Pier Pressure (med My Chemical Romance, Avril Lavigne och Billy Talent som största dragplåster - såg även bla. Less Than Jake, Gogol bordello och Sunrise Avenue men hoppade över the Sounds...)
 
Den helgen lyckades vi även pricka in ett besök på Liseberg, blev ju sjukt kul med ett gäng grabbar i 25-35 årsåldern, undrar om jag har några bilder kvar av det..finns på facebook kom jag på

har dessutom kommit över den gamle fåraherden Lääääntzens helt bedrövligt märkliga men roliga blogg, den finns länkad här på sidan som Lantzs blogg...
Passa på o kika in falkens oxå, inte ett rätt har den karln


såg som sagt Less Than Jake - assköna !

 

Öl fanns det där oxå...



jobb söndag-måndag, sen ledig tisdag - då kommer Mackan upp på besök från Uppsala, o Sverige spelar mot Grekland

o när blir det lemarc-kväll?

hepp!

Kommentarer
Postat av: Psycho Dad

Trapp ditt jävla skabb. Tack för kärleken baby.

2008-06-08 @ 12:42:02
URL: http://podd.blogg.se/
Postat av: Bobby

Tjohejsan Trapp!



NOFX

- Ett av de legendariska skatebanden ju, ingår ju i den klassiska fyrlingen. NOFX, pennywise, Lagwagon, Bad Religion. Sångaren Fat Mike är ju grundare av skivbolaget Fat Wrech Chords.



NFAA

- Bästa skatebanden någonsin från Sverige, är från Fagersta och är grymt sköna. Lagt ner ett par gånger men återförenats. Passa på nu när chansen finns att se dom.



Randy

- Minst punk av dom, iaf inte nå skateband utan mer rockabillypunkrock. Aldrig fått nå stort erkännande men stora utomlands. Jääävligt bra band.



Bara hojta till på msn så ska jag frälsa dig me det bästa från dessa grupper :D



oi oi!

2008-06-17 @ 02:39:35
URL: http://robbanbobby.blogsport.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0