snodde den här...

För tio år sen...
hade jag gått ut första året på ekonomiska linjen på wargentinsskolan. efter att jag hoppat av ett par år innan så blev det till att gå med de som var födda -81. I efterhand blev det ett lyckodrag, kanonklass och det ska väl tilläggas att jag sprang en och annan gång på bolaget på den tiden, jag hade redan fyllt 20...och jag är lite för snäll, så ni lägg ihop 1+1 så hajar ni.

För fem år sen..
jobbade jag på nummerupplysningen 118118, på hösten packade jag en väska och åkte till england på egen hand, backpackade mig runt på olika vandrarhem med start i Newcastle i norr för att avsluta i London drygt en månad senare.

För tre år sedan..
flyttade jag till Stockholm för att jobba på Boxers huvudkontor ute i Sundbyberg, hade för övrigt min arbetsintervju på en parkbänk i Karlskrona. Bodde på gärdet och pendlade 45 min varje morgon i tunnelbana till jobbet. Det var sådär...hade en hyra på 5500 på en etta :) Hängde med grabbarna på jobbet mest och tyckte det var rätt skönt att springa på söderkrogar och leva livet.

För ett år sen...
hade jag nyss flyttat tillbaka från stockholm och flyttade in i Käärks lägenhet på Hornsgatan 28, fick i maj-07 jobb på sas på frösön, här trivs jag kanonbra. jag trimmade bort allt hår och provade det men nu låter jag det växa tillbaka.

För tre månader sen...åkte jag o Lasse på jobbet en vecka till Toronto och såg på hockey. i efterhand var det lätt det bästa jag gjort, det slår nog fotbolls-vm 2006 i tyskland, jag är ju lite hockeynörd så det var nog därför jag uppskattar den på ett hetl annat sätt. (finns att läsa om torontoresan i min förra blogg...)

Igår..var jag ledig och tog en sväng på brunkullan på kvällen. jag, kudden, matte, hagge o hans polare, o tommy. 2 öl senare gick vi på plaza och drack en öl till. sen var det hemgång

Idag..
sitter jag på jobbet och svettas ikapp med mig själv. Cyklade ut i morse till jobbet men det var så pass varmt kl halv elva att jag fick gå halva vägen..jobbar till 20 sen ska ja hem o duscha o dö framför tv:n antar jag

Imorgon..
är det travfest, Jämtlands stora pris och jag har fått ledigt, blir nog en heldag där ute - sen har A.T. fest och det kanske blir att jag drar dit, eller kollar på fotbolls-em!

Om ett år..
hoppas jag att jag fortfarande har jobb här, men företaget gick bara back 973miljoner första kvartalet så vi får väl se:)
just nu vet jag att jag har jobb till december, om inte annat får jag väl hitta ett annat jobb..kanske flytta? äh det hinner hända mycket på ett år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0