cheesus

jaha, det blev party fredag och lördag och här sitter jag trasig som en gammal ost och mår inte dåligt men är inte direkt peppad på att göra nånting heller. En menlös söndag framför tv:n har det blivit istället....fastnade i ett program om noshörningar som jag inte förstod varför jag valde att se,  fattar inte varför MTV har slutat spela musik - fan nu kör de bara reality tv om skateboardåkare och nån som ska måla om sin bil - är det vad dagens ungdom vill se ?
Såg även halva packat & klart där de hade skickat ut reportern att åka jorden runt och hon rapporterade från San Fransisco, Hawaii, Fiji o Bangkok ...pax o söka det jobbet

i fredags var det lemarc-kväll hos bättan, vinet flödade och mycket bra musik spelades. sen på vägen ner till marité betedde jag mig inte som en engelsk klassisk gentleman gör direkt, jag spydde framför ögonen på en madame..horrible - men vad gör man inte när ja inte har lärt mig efter 15 års drickande att det inte är bra att blanda öl, vin och sprit samma kväll...orutinerat

i lördags gick ja till matte w o såg första halvlek av Sveriges match mot Spanien innan vi gick till tommy o såg andra, efter noga avvägande om jag skulle hänga med ut efter matchen eller inte så valde jag mellan att sitta hemma själv o titta in i väggen - eller dricka öl med grabbarna på gården bredvid, 5 öl av märket Falcon hemma i kylen avgjorde den problematiken - vi hamnade till slut på o'learys men det var ganska blekt där, igår var det tydligen marité som stod för folkfesten. Konstigt det där hur det kan svänga från helg till helg, nu lär ju marité få sin beskärda del av folk i sommar, Plaza börjar dock skärpa till sig och deras afterwork är bäst i stan nu, inget snack om den saken - halva priset fram till 21 - eller var det 22 ?






För övrigt så är det idag, just precis exakt i detta nu 2 år sedan jag satt på Olympiastdion i Berlin och såg Sverige-Paraguay i Fotbolls-VM, 21:00 började den matchen, och ungefär nu var det halvtid. Sannslöst bra resa dit ner - här är ett par bilder som jag alltid kan kolla på och förstå hur bra det var där nere,

Ett par timmar innan match


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0