Itunes

OK, jag erkänner - jag köper inte längre CD-skivor, sist jag köpte en var 2006 då jag köpte Lasse Winnerbäcks samlingsplatta Efter Nattens Bränder 1996-2006. Bra köp kändes det då om det inte var så att jag inte hade nån cd-spelare att spela den i. Nu ligger den bara o ligger nånstans.
Min första köpta CD-skiva var Green Day - Dookie (släpptes februari 1994)

Självklart kan jag inte berätta var jag får min musik från för det vore ju märkligt, men jag kan ju säga så mycket som att jag inte längre går på Skivhörnan - vem köper egentligen CD-skivor idag ?  det är väl ok att ge bort som present, men annars har nog många gått över till att använda det där som kallas internet för att få tag i musik.
Ganska märkligt egentligen hur fort utvecklingen gått -  för 10 år sen fick man typ fråga folk som hade köpt skivor om den var värd att köpa, och folk stod i skivbutiker och lyssnade på en skiva för att kunna underlätta deras beslut om den skulle köpas eller ej.


Jag kan väl säga så att jag just idag har 2517 låtar i mitt musikprogram Itunes och här är  ett axplock av mina topp 25 mest spelade låtar:

My Chemical Romance - Dead
Maskinen - Alla som inte dansar
Säkert - Det kommer bara leda till nåt ont
Coca Carola - Kullkastargränd
The Streets - Dry your eyes
Håkan Hellström - Fulaste flickan i världen (mest spelad av alla !)
Sabaton - Panzer Battalion



I övrigt kan man notera att mina senast tillagda (nedladdade) är:

Jason Mraz - I'm Yours
Adam Tensta - My Cool
The Ting Tings - That's not my name
Madonna & justin Timberlake - 4 seconds
Paramore - Misery Business
Nickelback - Rockstar
Timbaland - Apologize (med One Republic)


vilka är dina mest spelade ?

Kommentarer
Postat av: Falken

Ryska nationalsången är min mest spelade.

2008-07-09 @ 21:31:02
URL: http://falkelind.blogspot.com
Postat av: SF

Min mest spelade är "Ät mej" med Anja Pärson

2008-07-10 @ 09:01:53
URL: http://ost.se
Postat av: Psykopappa

Min skinnbanjo är min mest spelade.

2008-07-11 @ 23:30:02
URL: http://podd.blogg.se/
Postat av: Robban

Hitlers tal till folket

2008-07-14 @ 03:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0