ärlighet varar längst

läste precis en artikel om hur handbollsspelarna Fredrik Petersen, Oscar Carlen och Sebastian Seifert trashade ett hotellrum...skönt att de är ärliga och säger hur det verkligen gick till, även om det bara är Fredrik som gör det.
(saxat från ystads allehanda)




Berätta vad som hände efter landskampen mot Tyskland.

- Vi drack ett par öl på bussen hem till hotellet efter matchen. Min rumskamrat Dan Beutler hade lämnat samlingen så jag bodde ensam. Jag gick in till Sebastian Seifert och Oscar Carlén, som delade rum. De hade sprit på rummet och vi drack några groggar före maten. Redan där gjorde vi fel.

- Till maten drack vi bara öl. Sedan gick jag och köpte ännu mera sprit för jag ville bjuda igen. Vi gick in på rummet och drack ofantliga mängder sprit. Jag minns inte allt som hände.

Saker för tiotusentals kronor påstås ha slagits sönder. Vad hände?
Jag minns inte allting. Men jag kastade ut ett bord och en madrass från hotellfönstret, det vet jag med all säkerhet. Det är det mest korkade jag någonsin har gjort

ÅÅÅH fan..säger du det


Ingemar Linnéll (landslagscoach) hade hittat mina skor och mitt pass på trottoaren utanför hotellet. Vem som hade kastat ut dessa grejor vet jag inte, men jag har svårt att tänka mig att jag själv gjorde det.

sämre...


Var du ensam om skadegörelsen?

- Jag vill inte köra kniven i någon kamrat, men jag tar inte på mig allting som blivit förstört. Sebastian somnade och vad jag kan minnas har inte förstört någonting. Oscars snack om att han bara drack ett par-tre öl är rent skitsnack. Han var mer delaktig än så.




Alltså: drick inte sprit på hotellrum !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0