Goda Grannar

Den här historien utspelade sig i fredagsnatt,  en fredag  natt som alla andra kan man tro

Redan i torsdags knackade grannen på - en grabb på 20 jordsnurr som berättade att han o tjejen skulle ha 18-årsfest kombinerat med inflyttningsfest, de flyttade in tidigare i veckan. Fint tyckte jag, det får de väl ha så länge som ingen spyr på min dörr.

Fredagen kom och jag var hos Nyffe på kvällen och tänkte inte så mycket på att det var kalas i grannlägenheten. Ja kom hem runt klockan 1 och förstod att de varit fest - jäklar va de luktade parfym överallt. Gott tecken iofs, förutsatt att man inte har sprutat doften för att täcka över lukten av kräks, jag gick o sov men vaknade runt 2.30 av att det var folk i trappupgången - det är hyfsat lyhört där så om nån ens går där så hörs det ganska väl, ännu mer hörs det om nån sitter där ute och pratar som i detta fall.

Jag gick o kikade i titthålet nyfiken som jag är för att få reda på vem som väsnas. Då får jag se att paret som bor i lägenheten sitter utanför med 2 tjejer. Ja hör inte vad de säger men börjar förstå att de inte tar sig in hemma iaf. Det bankas på dörren, rings på mobiler o ropas i brevinkast men utan framgång.
Jag hade svårt att somna om så ja gick upp o kollade på tv.

Drygt en timme senare hade pratet övergått i gråt och nu satt bara grannarna kvar där ute, varav tjejen verkade vara lite lätt sur på nåt. Hur som helst så öppnade ja dörren o frågade om de behövde hjälp med nåt, så ja släppte in dem en stund - man kan ju inte sitta i en trappuppgång hela natten liksom ...

De berättade att de varit på krogen och lånat ut nyckeln till en kompis som skulle sova hos dem, men det verkade som att hon inte var hemma - dörren var iaf låst och ingen svarar på nån mobil. De kände ingen annan i stan och hade ingen kompis de kunde sova hos. Tanken slog mig som hastigast att de ska inte sova här iaf - så de här måste lösas på nåt sätt.
Vi ringde Östersundsbostäder som har en jour som kan låsa upp åt folk som inte tar sig in hemma. Det tog en stund men till slut dök det upp nån snubbe från Securitas , tog 500 för besväret och såg till att det unga paret kunde ta sig in i sin egen lägenhet - självklart hade de även reservnyckeln hemma. och båda telefonerna hemma, de lånade min för o kunna ringa. Det första de kom på var ju att nån hade spytt på deras matta hemma, hon som firade 18 hade druckit lite för mycket o kräkts innan de gick ut o de städade inte upp det på en gång - FRÄSCHT !..därav parfymlukten kanske?

Iallafall så knackade det på min dörr igår kväll. Där stod mannen i familjen med 3 starköl i famnen.
Han tyckte jag skulle få dem som tack för hjälpen
OJ

tack, men ja gjorde vad ja hoppas alla gör i en sån situation

ELLER ?
 

Kommentarer
Postat av: bättan

haha, skön-han tre öl!!!

2009-02-04 @ 23:16:12
URL: http://www.moajohannabettan.blogspot.com
Postat av: Lelle

Fräsch bild också Trappen! Haha!

2009-02-22 @ 13:03:57
URL: http://lellelii.blogg.se/
Postat av: Lina

Du är inte fräsch alls..

2009-08-17 @ 18:07:34
URL: http://jaquelineewertzh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0